فیلتر
یکی از قطعات کار شده در بخش ورودی دیسپنسر فیلتر می باشد که وظیفه آن جداسازی ذرات معلق در سوخت و ناخالصی های موجود در سوخت می باشد به این منظور که فرآیند انتقال سوخت به بهترین شکل انجام گیرد و در نهایت سوخت خالص بدون هر گونه آلودگی به باک خودرو منتقل شود. این فیلتر ها از مواد مقاوم در برابر خوردگی ناشی از سوخت ساخته می شوند.
فیلتر با تصفیه سوخت از ناخالصی ها از قطعات در مقابل هر گونه خرابی و مشکل محافظت می کند و از گرفتگی خطوط انتقال جلوگیری می شود. به دلیل وجود ذرات معلق، آلودگی ها، زنگ زدگی و گرد و غبار موجود در سوخت ظرفیت جداسازی فیلتر ها بعد از مدتی پر می شود و فیلتر توان تصفیه سوخت را ندارد به همین منظور به صورت دوره ای و منظم فیلتر ها باید تعویض گردند.
فرایند جداسازی ناخالصی ها توسط فیلتر در دو بخش انجام می شود. بخش اول برای حذف ذرات معلق در سوخت می باشد. در این بخش ذرات تا اندازه 50 میکرون (معادل 0.005 سانتی متر ) موجود در سوخت توسط فیلتر جدا می شود. و در مرحله دوم محلول های موجود در سوخت مثل آب جداسازی می شود و سوخت خالص به سمت خروجی فیلتر روانه می شود.
پایه فیلتر
در بخش ورودی دیسپنسر قطعه ای جهت فیلتر تعبیه شده است. در این بخش برای قرار گیری فیلتر برای آن یک پایه تعبیه شده که فیلتر را بدون حرکت در جای خود نگه می دارد. در واقع پایه فیلتر موظف است فیلتر را ثابت نگه دارد و از فیلتر در مقابل فعالیت های دیسپنسر محافظت کند و همچنین سوخت تصفیه شده توسط فیلتر را به سایر نقاط دیسپنسر منتقل کند
این دسته مربوط به انواع فیلتر و پایه فیلتر می باشد.